Terminsstart! 3 april, samling Garphyttans skola

Hej alla GIF-orienterare!
Vilken härlig vinter vi har haft – och fortfarande har! Det är lite svårt att tro just nu, men nu börjar orienteringssäsongen med tisdagsträningar för våra ungdomar. För de som inte varit med tidigare så är alla barn födda 2010, eller tidigare varmt välkomna till grön grupp. Även vuxna är som vanligt välkomna att delta på övningar i valfri grupp. Vi flyttar premiären till Garphyttan istället för Ånnaboda, där vintern håller i sig:

Tid: Tisdag 3 april kl. 18.00 – 19.30
Plats: Samling vid rondellen vid Garphyttans skola

I höstas var det många som hjälpte till med att minska arbetsbördan för ungdomsledarna, vilket var otroligt värdefullt. Även i vår tar grön och vit grupp tacksamt emot hjälp av föräldrar och andra klubbmedlemmar med:
Hjälpledare: Du får info några dagar innan om träningens innehåll, så att du kan stötta en mindre grupp barn (ofta med föräldrar) i övningarna. Gruppens ansvariga ledare planerar övningarna och introducerar övningarna för hela gruppen. Din roll blir att förtydliga och stötta när övningen drar igång. Du hjälper till de tillfällen du har möjlighet. Vi tar tacksamt emot det du kan.
Kontrollutsättare och kontrollintagare: Gruppens ansvariga ledare planerar övningarna och fixar material och kartor. Du hämtar utsättningskarta, kontrollskärmar o.s.v. hos gruppens ansvariga ledare och sätter ut någon dag före eller samma dag som träningen. Intagning sker direkt efter träningen eller någon dag efter om det inte är ett välbesökt område. Skärmar m.m. lämnas till gruppens ledaren. Du bestämmer själv hur många gånger du kan hjälpa till. Man behöver inte både sätta ut och ta in för samma träning. Vi tar tacksamt emot den hjälp vi kan få.
Hör av dig till Birgitta: rbirgitta.jansson@gmail.com om du kan hjälpa till!

Välkommen till en ny orienteringssäsong!
önskar Garphyttans IF:s orienteringssektion genom Birgitta

Okej